TEMATSKE METAMORFOZE I FORMALNI HIBRIDI
“Ono što razlikuje slikarstvo Tare Beate Racz (r. 1991) od slikarskih praksi njezine generacije jest njezino neprestano promišljanje i poigravanje formom.
Naime, od njezine prve zapaženije samostalne izložbe naslovljene Psihonautika iz 2018, ili Prostora susreta s početka 2020. pa sve do najnovije Transanimalie, slikarica je u neprestanoj potrazi za formom kojom će najbolje izraziti proživljeno vizualno iskustvo odnosno najbolje istaknuti vlastitu umjetničku individualnost, ne mareći za stupnjeve podudaranja sa stvarnim svijetom.
Njezina plodna formalna časovitost proizvodi neprestanu interpretacijsku napetost razvidnu u metamorfozama slikarskog rukopisa i mijenama stvaralačkih procedura. Gotovo sasvim napuštajući reprezentaciju, Prostori susreta predstavili su nam slikarska platna koja asociraju na skenove intenzivnih moždanih aktivnosti. Radilo se o divljim, ekspresivnim i povremeno grotesknim „portretima“ ispunjenima energičnim linijama odnosno adirajućim kružnicama i elipsama. Njima je umjetnica ispripovijedala vlastite mijene koje na psihi ostavljaju susreti s drugima dok je na formalnoj razini izrazila nesputane, naizgled nekultivirane, no zavidne kolorističke potencijale.”
(iz predgovora, Leila Topić)